در خرید مبل و فرش چه نکاتی رعایت کنیم؟
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

در بین تمام ایرانیان ست کردن مبل همراه بافرش است. جذابیت خرید مبل در بین انها بسیار زیاد است.علاوه برجذابیت زیاد حساسیت نیز همراه خرید این دوکالا همواره بوده است.در مقالات قبلی بسیار درباره خرید انلاین فرش ماشینی و مزایا ان پرداختیم در این مقاله قصد داریم تا به موضوع مهم ست کردن مبل با فرش بپردازیم.
طراحی دکوراسیون داخلی بسیار دشوار و گمراه کننده است و وقتی نوبت به انتخاب رنگ و ست‌هایی مثل ست مبل با فرش و اجزای مختلف دکوراسیون با هم می‌شود، با دامنه وسیعی از انتخاب‌های گوناگون روبرو می‌شویم. انتخاب رنگ دیوار، رنگ عناصر تزیینی، رنگ فرش و رنگ مبلمان تصمیمات سخت و وقت گیری هستند و مکمل کردن این رنگ‌ها با هم واقعا گیج کننده است که در این پست از مجله مبل و دکوراسیون توکامگ به آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید. در ست کردن رنگ عناصر خانه با هم، اجزای کوچک و ارزان قیمت‌تری وجود دارند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را هر موقع که خواستید عوض کنید و عناصر جدید را جایگزین آن‌ها کنید. ولی در انتخاب رنگ عناصری مثل مبلمان و فرش، که قیمت بالایی دارند و زود به زود نمی‌توانید آن‌ها را عوض کنید، باید دقت کافی به خرج دهید و قبل از خرید و انتخاب رنگ آن‌ها، حتما تحقیقات زیادی کنید. ما در این نوشته سعی می‌کنیم نکاتی را پیرامون انتخاب ست مبلمان با فرش برای شما عزیزان توکامگی فراهم کنیم تا با خواندن آن‌ها، شما را در انتخاب رنگ ست مبل با فرش یاری کرده باشیم. با اینکه نکات مهم و اصلی را برای شما در این پست ارائه داده‌ایم، تنها خواندن این مطلب کافی نیست و شما باید با یک طراح دکوراسیون هم در این امر مشورت کنید تا با اطمینان خاطر کامل رنگ ست مبل با فرش خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.
برای انتخاب ست مبل با فرش ابتدا مبلمانتان را انتخاب کنید
بزرگترین دوراهی در انتخاب ست مبل با فرش این است که ابتدا باید کدام را تهیه کنید؟ رنگ مبل یا رنگ فرش؟ ما به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا حتما رنگ و سبک مبلتان را انتخاب کنید. دلیلش هم این است که پیدا کردن فرش برای ست کردن با مبل خیلی راحت‌تر از پیدا کردن مبلی است که با فرشتان ست شود.
البته اگر در حال حاضر فرشتان را خریده‌اید، نگران نباشید. با خواندن نکات زیر، پیدا کردن و خرید مبلی مناسب برای فرشتان راحت‌تر خواهد شد.
به طرح و بافت بدنه و پارچه مبلتان توجه کنید
بافت و طرح پارچه و بدنه مبل می‌تواند شما را در انتخاب ست مبل با فرش مورد نظرتان به خوبی راهنمایی کند. در این تصویر ببینید که بافت هندسی مانند موکت چطور بافت حصیری مبل‌های تکی را کامل کرده است. البته شما همیشه چهار انتخاب دارید. اول وقتی مبلتان بافت یا طرح واضح و مشخصی دارد، موکت یا فرش را نیز متناسب با مبلتان، طرح‌دار یا بافت‌دار انتخاب کنید؛ مانند تصویر بالا.
دومین انتخاب این است که برای مبل‌های با بافت و نقش مشخص، موکت یا فرش ساده بگیرید.
سوم اینکه برای مبل‌هایی با بافت ساده، موکت‌های طرح‌دار و شلوغ بگیرید.
رنگ ست مبل با فرش را انتخاب کنید
حالا نوبت می‌رسد به انتخاب رنگ. البته انتخاب رنگ همراه با انتخاب طرح و بافت مبل و فرش شما رخ می‌دهد، بنابرین تصور نکنید که این مرحله، مرحله‌ای جداگانه است. تنها این نکات را بخوانید و هنگام انخاب ست مبل با فرش منزلتان، همه این نکات را همزمان به یاد داشته باشید.
برای انتخاب رنگ ست مبل با فرش باید بدانید که رنگ‌ها چطور با هم ست می‌شوند و قوانون ترکیب رنگ و الگوهای رنگبندی را بدانید.
شما می‌توانید رنگ مبل و فرش را همرنگ انتخاب کنید. به این الگو، الگوی تک رنگ یا کروماتیک می‌گویند. میتوانید از توناژهای مختلف یک رنگ برای این الگوی رنگ استفاده کنیدهمچنین می‌توانید از الگوی رنگ‌های مکمل استفاده کنید. این ترکیب رنگ برای اشخاصی مناسب است که عاشق تضاد و هیجان هستند و رنگ‌ها به آنها روحیه خوبی می‌دهند. همچنین می‌توانید از الگوی رنگ‌های مکمل استفاده کنید. این ترکیب رنگ برای اشخاصی مناسب است که عاشق تضاد و هیجان هستند و رنگ‌ها به آنها روحیه خوبی می‌دهند. همچنین می‌توانید از الگوی رنگ‌های مکمل استفاده کنید. این ترکیب رنگ برای اشخاصی مناسب است که عاشق تضاد و هیجان هستند و رنگ‌ها به آنها روحیه خوبی می‌دهند. و مبل‌های راحتی و کاناپه‌ها و مبل‌های ال مدرن بیشتر با فرش‌های مدرن و موکت‌ها ست می‌شوند. این ست مبل با فرش نیز برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن و امروزی مناسب است.
گاهی نیز می‌توانید این دو دکوراسیون را با هم ترکیب کنید و ساختارهای سنتی را بشکنید. زیرا حتما نیازی نیست که پایبند به سنتی یا مدرن بودن مبل خودتان بمانید. می‌توانید برای مبلمان مدرن از فرش‌های سنتی و برای مبل‌های سنتی از فرش‌های مدرن استفاده کنید و فقط باید مواظب باشید که این ترکیب تبدیل به یک وصله ناجور در خانه شما نشود. با دقت این کار را انجام دهید.
به طرح کوسن‌ها توجه کنید
یکی دیگر از مواردی که شما را در انتخاب ست فرش با مبل کمک می‌کند، توجه به طرح و رنگ کوسن‌ها است. می‌توانید فرش خانه را با کوسن‌هایتان ست کنید. و یا روکش کوسن‌ها را با توجه به طرح و رنگ فرش انتخاب کنید.
گاهی نیز می‌توانید این دو دکوراسیون را با هم ترکیب کنید و ساختارهای سنتی را بشکنید. زیرا حتما نیازی نیست که پایبند به سنتی یا مدرن بودن مبل خودتان بمانید. می‌توانید برای مبلمان مدرن از فرش‌های سنتی و برای مبل‌های سنتی از فرش‌های مدرن استفاده کنید و فقط باید مواظب باشید که این ترکیب تبدیل به یک وصله ناجور در خانه شما نشود. با دقت این کار را انجام دهید.
پاف وسط مبل ال را فراموش نکنید
پاف وسط مبل ال یک راهنمای فوق‌العاده برای انتخاب ست مبل با فرش است. طرح پاف هرچه که باشد، می‌توانید فرشتان را متضاد با آن انتخاب کنید. یعنی برای پاف‌های طرحدار فرش یا موکت ساده بگیرید.
و برای پاف‌های ساده، فرش یا موکت طرح دار انتخاب کنید.
البته باید به یاد داشته باشید که بهتر است در این مورد، خود مبل ال شما دارای طرح نباشد
. نکات دیگری نیز از قبیل کلیت دکوراسیون خانه شما، اعم از پرده‌ها، نورپردازی، سایز اتاق، سبک دکوراسیون و دیگر موارد در انتخاب ست مبل با فرش دخیل هستند. هنوز هم بسیار مواردی وجود دارد که شما می‌توانید روی آن ها مانور دهید؛ از جمله ست کردن مبل با کاغذ دیواری. اما ما در این نوشته سعی کردیم به نکاتی بپردازیم که در مورد خود مبل و فرش هستند تا توجه شما را تنها بر روی همین دو مورد متمرکز کنیم. امیدواریم باز هم توانسته باشیم که مورد توجه و پسند شما توکامگی‌های همراه و عزیزمان قرار گرفته باشیم.
به نظر شما چه موارد دیگری در انتخاب ست مبل با فرش دخیل هستند؟ شما چگونه مبل و فرشتان را با هم ست کرده‌اید و به نظرتان فرش و مبل را باید چگونه ست کرد؟ اگر از ترکیب ست مبل و فرش‌ خانه خودتان راضی و خشنود هستید و می‌خواهید دیگران را هم از نظرات و اید‌ه‌های خلاقانه خود مطلع سازید، بی‌صبرانه منتظر دریافت ایده‌های شما در زیر همین نوشته هستیم.

 منبع:سایت توک مارکت





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: